Program pilot

Liceul teoretic Bilingv Miguel de Cervantes – Școala Pilot

Începând cu anul școlar 2023-2024, liceul nostru a dobândit statutul de Școală-Pilot în cadrul unui program național inovator de descentralizare curriculară (confom O.M.E. nr. 6548/ 19.10.2023). Această recunoaștere ne oferă oportunitatea de a implementa un model educațional modern, centrat pe nevoile elevilor noștri și pe excelența academică.


Obiectivele noastre sunt:
● Îmbunătățirea calității actului educativ;
● Stimularea interesului elevilor pentru învățare și dezvoltare personală;
● Promovarea stării de bine atât pentru elevi, cât și pentru cadrele didactice.


Înțelegem pe deplin provocările cu care se confruntă elevii de clasa a XII-a, a căror atenție este adesea concentrată exclusiv pe pregătirea pentru examenele naționale. Tocmai de aceea, modelul nostru pilot este dedicat în mod special elevilor din ultimul an de liceu, oferindu-le:
● Sprijin intensiv în pregătirea pentru examenul de Bacalaureat, prin menținerea orelor de curs fizic la disciplinele de examen pe parcursul întregului an școlar.
● Flexibilitate și autonomie în gestionarea timpului dedicat studiului individual, pentru a le permite să își optimizeze performanța academică.


În mod concret, proiectul reprezintă regândirea activității didactice pentru elevii claselor a XII-a prin:
Prioritizarea disciplinelor de examen: Orele de curs pentru aceste materii se desfășoară în format fizic pe tot parcursul anului școlar, asigurând o pregătire temeinică.
Diversificarea metodelor de predare și evaluare pentru celelalte discipline: acestea sunt abordate printr-un sistem asincron, iar evaluarea se realizează prin proiecte colaborative, transdisciplinare și orientate spre rezultate concrete (produse).


Introducerea proiectelor interdisciplinare, ca formă de evaluare pentru disciplinele parcurse asincron în ultimele două module, permite implicarea elevilor în activități creative și inovatoare, care le valorifică aptitudinile și competențele diverse și încurajează experimentarea și crearea de produse intelectuale originale, care să respecte standardele de probitate academică. Se creează astfel cadrul ideal pentru cultivarea unor principii de deontologie esențiale pentru succesul lor în învățământul superior.
Descoperiți un exemplu de proiect interdisciplinar din primul an de implementare:

Rezultatele primului an de pilotare
Suntem mândri de rezultatele obținute în primul an de implementare (2023-2024):
100% rată de promovare la Examenul de Bacalaureat.
Creștere cu 25% a numărului de medii peste 8.50 obținute la Examenul de Bacalaureat.
Reducerea numărului de absențe la disciplinele de examen, indicând un angajament sporit al elevilor.
Feedback pozitiv semnificativ din partea elevilor: 95% dintre ei consideră proiectul un avantaj față de sistemul tradițional, iar proiectele transdisciplinare i-au ajutat să aplice cunoștințele într-un mod inovator.
Îmbunătățirea stării de bine a elevilor prin reducerea presiunii examenelor și diminuarea incertitudinii legate de viitorul academic.