Acreditare Erasmus+ 2023-2027

Liceul Teoretic Bilingv „Miguel de Cervantes”


Anul I

Pregătire

Experiență

Înainte de a avea ocazia să vizităm Estonia, tot ce știam despre aceasta țară era situarea pe glob, capitala la Tallinn și că este des confundată cu statele ei surori, Letonia și Lituania. Stereotipurile despre locuitorii țărilor nordice ne-au făcut să credem că ne vom întâlni cu niște oameni reci, dintr-o țară încă și mai rece. Am rămas, însă, surprinși de ospitalitatea și bucuria lor de a ne cunoaște. Mai mult, am fost marcați de frumusețea orășelului care ne-a fost gazdă, Viljandi, un loc care probabil, dacă n-am fi avut norocul să participăm la această mobilitate (din cadrul proiectului Erasmus+), ar fi rămas necunoscut pentru noi toată viața. 

Fiind întâmpinați de estonieni cu o atitudine mai rezervată, pe care am înțeles-o apoi ca fiind entuziasm, ne-am așteptat să nu ne apropiem prea mult de ei, să rămânem împărțiți. Totuși, atât activitățile organizate de noi în cadrul școlii lor, cât și vizitele în care ne-au condus prin Viljandi, Tartu și Tallinn ne-au demonstrat contrariul, reușind să râdem împreună, să aflăm lucruri unii despre alții, să ne împrietenim. Noi, cel puțin, încă ținem legătura cu câțiva dintre colegii noștri estonieni. Deși se autocaracterizează ca reci, chiar după o singură conversație, am observat cât de calzi sunt cu toții. Nu a existat niciun fel de bariere, nici de limbă, nici de cultură, discutam cu ei firesc, în ciuda diferenței de vârstă (ei fiind clasa a noua, noi, a unsprezecea/ douăsprezecea). 

Scopul principal al întregului proiect a fost orientarea în carieră, însă, prin intermediul activităților organizate în școală, experiența ne-a ajutat, atât pe noi, cât și pe elevii estonieni, să ne dezvoltăm abilități esențiale, precum munca în echipă, vorbitul în public și chiar creativitatea. Am discutat despre posibilele cariere de viitor, am analizat cele mai bune răspunsuri la întrebările tipice ale unui interviu de angajare și am comparat tendințele tinerilor în ceea ce privește alegerile profesionale. În plus, activitățile stabilite de profesori, cum ar fi seara de jocuri sau cea de bowling, ne-au permis să ne cunoaștem și să ne apropiem suficient de mult încât să ajungem să ieșim împreună în oraș, să ne petrecem cu toții serile la restaurant.

Pe măsură ce am petrecut mai mult timp cu ei, a devenit vizibil că începeam să ne atașăm unii de alții. S-au bucurat să ne prezinte orașul lor (care ne-a lăsat impresia de securitate deplină) și locurile în care își petrec timpul, iar unii dintre ei au ales să viziteze Tartu alături de noi. Unul dintre cele mai amuzante momente a fost când cu toții am încercat să învățăm puțin din limba celorlalți și am pronunțat cuvintele așa cum ne-am priceput. În ultima zi a proiectului, înainte să mergem la aeroport, era plănuit să vizităm capitala, Tallinn, care se află la aproximativ două ore distanță de orașul unde am stat. Deși nu ne așteptam, cei mai mulți dintre estonieni au vrut să își petreacă sâmbăta cu noi, plimbându-se printr-un și mai mare frig, pe malul Mării Baltice. Însă cei care nu au avut cum să ne însoțească ne-au condus până la gară pentru a-și putea lua la revedere, în speranța că într-o zi ne vom întâlni din nou. 

Cu toate că nu am prevăzut asta, ne-am îndrăgostit de tot ce am întâlnit, de oameni, de arhitectură și de întreaga atmosferă. Când a venit vremea ca noi să ne îndreptăm spre aeroport, iar ei să se întoarcă în Viljandi, mulți s-au emoționat, rugându-ne să revenim în Estonia, și noi am înțeles că întreaga experiență nuși va pierde din importanță niciodată. 

În concluzie, dacă aveți vreodată ocazia să vă înscrieți la un proiect Erasmus, vă sfătuim să o faceți fără a vă gândi de mai multe ori. Nouă ne-a plăcut mult, am mai fi rămas acolo, în Estonia, dacă am fi putut. Iar dacă vreți să aflați mai multe despre cum au decurs activitățile la care am participat în cadrul mobilității, puteți citi blogul pe care l-am dedicat acestei experiențe: https://flipboard.com/@petresofia/erasmusmobility-6919g7m1z 

După cum ne-au învățat estonienii să salutăm, ne luăm la revedere spunându-vă „Head aega!”. 

Articol scris de Goicea Maria-Ilinca (a XII-a C) Tudose Ștefan (a XII-a D) Zaharia Miruna (a XII-a C) și publicat în ANews: aici 

În cadrul Proiectului Erasmus+  din anul școlar 2023/ 2024, un grup de elevi de la clasele a XI-a și a X-a a participat în perioada 22 ianuarie – 2 februarie 2024 la o mobilitate de învățare pe termen scurt, organizată în colaborare cu o prestigioasă instituție de învățământ din Madrid. Instituto de Educación Secundaria San Isidro este cel mai vechi liceu din Madrid care a funcționat neîntrerupt într-o clădire de patrimoniu din secolul XVII. Puteți afla mai multe detalii despre IES San Isidro aici.

Pe durata celor două săptămâni, elevii au participat la cursuri și au experimentat viața de licean a elevilor din Spania.  Impresiile au fost foarte bune, s-au integrat imediat în grupele de elevi și s-au adaptat noilor metode și cerințe de predare/ învățare.

Experiența educativă a fost completată de o mulțime de activități culturale, de descoperirea celor mai reprezentative locuri ale capitalei Spaniei. Astfel, am admirat clădirile impozante de pe Gran Via, calle de Alcalá, Paseo del Prado sau celebrele fântâni din centrul orașului: Fuente de Cibeles și Fuente de Neptuno. Am vizitat muzeul de arta Museo El Prado și expoziția Claude Monet din clădirea Palacio de Cibeles, ne-am relaxat in parcul El Retiro, am vizionat un spectacol de zarzuela la  Teatro de la Zarzuela și am pășit cu speranța revenirii în Madrid pe zona marcată Kilometrul 0, din Puerta del Sol.

Experiența elevilor a fost surprinsă de Smaranda Costache într-un articol publicat ANews aici.

Concluzia: o experiență de neuitat cu multe valențe educative, culturale, umane.

 

În luna aprilie, profesorul de educație plastică Mihaela Petre a participat la o mobilitate Erasmus+ pentru profesori, de tip job shadowing, la școala FEDAC Manresa din Spania, recunoscută ca Școală Verde. Scopul principal al acestei mobilități a fost să exploreze modalități prin care școlile pot integra principiile dezvoltării durabile în activitățile zilnice și în curriculum.

Pe parcursul unei săptămâni, la FEDAC Manresa s-a derulat proiectul Sustainability and Creativity. Celebrating eARTh Week, coordonat de Laura Bozzo. Acest proiect a demonstrat cum creativitatea și grija pentru mediu pot fi combinate pentru a educa viitoarele generații. Elevii au creat instalații de artă inspirate de obiectivele de dezvoltare durabilă, iar Mihaela Petre a avut ocazia să observe procesul creativ și să discute cu echipele despre viziunea lor.

Turul școlii a evidențiat numeroasele spații de relaxare special amenajate pentru elevi, integrate în arhitectura instituției, care nu doar că oferă locuri de odihnă, dar și încurajează respectul pentru natură.

Un moment deosebit al vizitei a fost dialogul cu Miriam Fernandez, coordonatoarea programului Eco School la FEDAC Manresa, care a împărtășit din experiența sa despre cum se conduce o școală ecologică și cum pot fi implementate aceste principii în alte instituții.

Activitățile desfășurate în cadrul mobilității au inclus și un tur al orașului Manresa, excursii la Montserrat și Barcelona, oferind oportunități de a admira arhitectura impresionantă, de a se bucura de artă și de a observa aplicarea conceptului de sustenabilitate la nivel urban. Participarea la festivitatea dedicată zilei Sant Jordi, o sărbătoare catalană marcată de trandafiri și cărți, a completat această experiență culturală.

Această mobilitate a oferit nu doar cunoștințe și inspirație, ci și o înțelegere mai profundă a modului în care se poate contribui la crearea unui viitor mai sustenabil în școlile din România. Mai multe informații despre școala FEDAC Manresa pot fi descoperite pe pagina lor oficială: https://manresa.fedac.cat/.

În urma mobilității, profesorul Mihaela Petre a coordonat un grup de elevi pentru realizarea unei defilări de modă-performance cu ținute realizate exclusiv de elevi prin reutilizarea denimului. Mai multe informații despre eveniment aici: https://manresa.fedac.cat/.

În urma mobilității, profesorul Mihaela Petre a coordonat un grup de elevi pentru realizarea unei defilări de modă-performance cu ținute realizate exclusiv de elevi prin reutilizarea denimului. Mai multe informații despre eveniment aici.

 

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

În primul an de acreditare Erasmus al proiectului cu numărul de referință: 2023-1-RO01-KA121-SCH-000121301, profesorii Monica Dragnea, Adriana Gavrilă și Paula Horga au participat la cursul de formare Including Sustainability Education in Everyday Classes with PBL – Florența, 24-29 iunie 2024, oferit de Europass Teacher Academy. Au participat cursanți din România, Spania, Danemarca, Polonia și Croația.

Partea teoretică a cursului a vizat activități de conștientizare a unor probleme actuale precum  schimbarea climatică, poluarea, folosirea iresponsabilă a resurselor planetei. În plus, cursanților au intrat în contact cu noțiunile de economie circulară și de greenwashing. Partea practică a cuprins activități didactice concrete pe care le putem face la clasă cu elevii și o vizită la grădina comunitară din Florența: Orti Dipinti. – text scris de prof. Paula Horga

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab